Andra upplagan

Da Capo al Fine

Poetiskt

Publicerad 2013-03-26 14:00:00 i Herregud, har du ett socialt liv?, Kulturellt,

Glömde ju bort världspoesidagen den 21 mars. Skäms.
En gammal favvodikt är Fiskens nattsång (Fishes nachtgesang), skrevs 1905 av den tyske diktaren Christian Morgenstern.
 
 
So it goes. Djupt.
Samma dag råkade ju också vårdagjämningen infalla och min salig farmors födelsedag. Inget av detta firades. Skyller på trötthet efter en kväll med ätit finpizza från italiensk restaurang & vin i sällskap med Madonna och Tank tills matkoman nästan slog mig i golvet. När jag äntligen lyckades resa mig var det dags att åka hem till pörtet och det allestädes närvarande korrekturet som alltid tycks komma när jag har planerat andra saker...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela