Andra upplagan

Da Capo al Fine

Fangirl forever

Publicerad 2013-03-15 14:00:00 i Jag är besatt - du är okej,

Varför talar folk plötsligt om bronies med mig? Kan det bero på att jag råkade färga håret lite väl rosa…

Hade ingen aning om att bronies fanns. Men det beror förmodligen på att jag aldrig fattat my little pony-grejen, utan tyckt att den var lite löjlig. Ganska intolerant av mig, kan jag tycka idag. För idag kan jag totalt förstå bronies. Alltså en hel rörelse av killar som gillar my little pony och ingen förstår varför och alla oinsatta skakar förundrat på huvudet. Ja, ja. Den sortens huvudskakningar inför saker som inte andra förstår grejen med har jag upplevt så många gånger. Åtminstone sedan jag fick internet och upptäckte fandomvärlden. Många, de flesta av oss som ägnat sig åt nätfandom på ett eller annat sätt, berättar inte om våra intressen för andra. Det beror inte på att vi ägnar oss åt speciellt perverterade saker, utan mer på att alla ser ut som frågetecken och börjar prata om vädret eller om de är goda vänner försöker säga något snällt, som givetvis låter som ”nu ska vi prata lugnt och långsamt för jag tror att du har blivit helt spritt språngande”.  Så nu pratar vi bara om sådant med andra insatta.

Att bronies finns gör mig i alla fall varm om hjärtat.

En sk crossover. Två figurer som cosplayar Bronies. Vet du vilka de är så är du lika besatt som jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela