Andra upplagan

Da Capo al Fine

Mer bläck

Publicerad 2012-08-25 16:52:01 i It's my party,

Den här helgen är det Stockholm Ink Bash och jag har helgkort! Följde med Nora som gör hela ryggen hos en trevlig och mycket duktig tatuerare från Holland, Mad Science heter studion. Hon och hennes bf har hållit på ett år och inte bara åkt till Holland utan till Florens och andra ställen där det varit tattoomässor för att bygga på med mer bläck. Jag bestämde mig för att lägga en del av de pengar jag tjänat på att jobba under semestern på att skaffa mig lite mer kroppskonst. Det är så, börjar man så vill man bara ha mer. Och jag började för 14 år sedan, men hade planerat sedan tonåren. Nu är jag ju rätt fet, så det finns mycket plats för tatueringar. Mycket "real estate" som di säger i branschen. 

Jag har i alla fall gjort en mtigerlilja på benet som är jättesnygg. Det var superkul att tatuera sig på mässan. Förra gången jag gjorde gick det så snabbt, men nu tog det över tre timmar. Folk kom fram och fotade och snackade. Kul. 
Dessutom fick jag syn på Stina som är superduktig tauerare. Jag följer hennes blogg, så jag gick fram till henne och sa det. Det är jag glad för. Hon var jättegullig och mycket längre i verkligheten.
 
Själva tatueringen var uthärdligt, men på slutet säckade jag lite, kanske beroende på att jag glömt att man måste, absolut måste äta innan. Det svartnade lite för ögonen och tatueraren började förklaa för Nora hur jag skulle sköta tatueringen.  Men det gick över och idag är det lite svullet, men ser bra ut. I dag vilar jag, i morgon börjar vi på axel och arm, där det ska bli japansk konst. Har skickat bilder och förslag till tatueraren, för det här är ingenting man gör rakt av, utan det har krävt ett par års planerande och funderande från min sida.
Men jag la i alla fall upp på en bild på fejan (hade lovat arbetskamraterna). En del gillade det, men några kommentarer var rent ut sagt konstiga. Jag skiter väl i om du är skeptisk eller måste oja dig lite! Har du inget bra att säga, håll klaffen. Inte går väl jag in och är skeptisk till din nya bil eller hus eller utegrill eller all äcklig mat du lägger upp bilder på...
"Men vad ska du göra när du blir gammal?" är den allra vanligaste frågan.
"Vara cool. Vad ska du göra?."

"Men det blir ju så fult när man blir rynkig"
"Jag tycker inte det, rynkor får man ju ändå. Brukar du avstå från saker för att det eventuellt påverkar dig när du blir gammal?. Skulle inte tro det."
Det är inte bara en fluga, inte något man gör för att alla gör det. Det är ett intresse och en hobby. Inte går väl jag hem till dig och talar om för dig att den eventuella konst du har på väggarna är ful eller att dina intressen är opassande (även om de är det så säger jag det inte till dig).
Ach, man blir så trött.
Du behöver inte gilla mina tatueringar, jag behöver inte gilla din frisyr, fru, mexitegelvilla eller fåniga uppsyn. Men jag tänker inte säga det till dig.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela