Andra upplagan

Da Capo al Fine

Helgmys

Publicerad 2011-11-26 21:41:06 i Allmänt,

Måla väggar tak och golv. Det  innebär att jag nu vit färg överallt utom där det ska vara trots hazmatsuit (ett material som liknade pappersservietter… med ungefär lika stor uppsugningsförmåga som lambi extra plus). Totalfail, kläderna jag hade under är lika vita som väggarna, som även en efter en omgång färg är tämligen fläckiga.

Betong suger. Försökte måla en vägg i omålad betong och en i obehandlad spånskiva. Det sa bara slurp och så försvann 10 liter färg på ett ögonblick. Ja ja, man kanske skulle haft någon slags grundfärg, men vänta nu… det VAR grundfärg och dessutom extra täckande. Jag lyckades i alla fall måla en omgång och 1/3 av golvet. De resterande tio litrarna räcker förmodligen till omgång två. Förhoppningsvis. För nu är det ju grundat…
I nästa liv ska jag alltid anlita hantverkare till allt, även öppna gamla nagellacksflaskor. Jag ska bara sitta på min divan med en chokladkartong och peka.

Ett tips… man kan inte rolla betonggolv. Den som säger det ljuger. Så morgondagen måste börja med en tripp till färgaffär och införskaffa 1 st bred golvpensel (+ en ny hazmatsuit förhoppningsvis inte en irroverall gjord av pappersservetter).

 Igår skulle jag ha åkt till IKEA men fastnade i Liljeholmen. Efter att ha irrat runt där på jakt efter skyddsglasögon, garn och värktabletter i ett par timmar insåg jag att det var nog och åkte hem. Dagens extra hårda gympass med roller och pensel och skuttande upp och ned skulle det sitta fint med lite värktabletter, men tyvärr försvann min påse från apoteket med voltaren, glukosamin och en dyr hudkräm på Body Shop där jag skulle köpa något slags hårgegga för mina slitna testar. När jag kom hem upptäckte jag att apotekspåsen var borta och de hade inte hittat den. C’est la vie… Man ska väl inte gråta över spilld hyaluronsyra.


Dagens outfit. Det där mumintrollet i mitten är alltså jag, iförd fancy irroverall i kleenexmaterial. Notera mysbelysningen i taket och den piffigt hängande elsladden. Kan bli en trend. Och det här kan bli en modeblogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela