Andra upplagan

Da Capo al Fine

Jag är ju skitsnygg

Publicerad 2011-05-27 16:59:14 i Allmän idioti,

Orkar inte ens bli upprörd när människor tror att jag inte söker lägenhet efter ett år i andrahandsträsket… Precis som om jag skulle bli glad för den upplysningen. Åh, tack finns det andrahandsförmedlingar på nätet? Det ska jag genast kolla upp! (NOT, been there done that). Ibland är det bara tanklös omtanke, med betoning på tanklös. Förmodligen gör jag det själv också. Man låter inte alltid hjärnan vara med i konversationen.

Det är ungefär som när någon upplyser en om bantning (medel, metoder, LCHF etc)… Herregud! Tack för att du upplyste mig om att jag är tjock, hade ingen aning om det eftersom jag inte tittat mig i en enda spegel de senaste tio åren, men framför allt att du verkar tycka att du är snäll som upplyser mig om det. Själv är du beredd att säga upp bekantskapen för att någon kritiserat området du bor i, jag upprepar området du bor i... Herreminje. Bäst man inte säger något om din sorgliga frisyr...

Tror att jag ska köra med total förnekelse nästa gång det händer. Om man på diverse bantningsförslag skulle svara: Menar du att jag verkligen inte är size zero! Vadå fet? I jämförelse är jag skitsnygg och smal! (fråga bara inte i järmförelse med vad) Banta? Tror inte det! får man förmodligen bara lite nervöst fnitter till svar. Men räcker inte det får man väl slänga in: Vad menar du egentligen? Tänk på barnen i Afrika? (totalt ovidkommande argument som iditerna själva ofta slänger sig med).
Iditer - från ett läsarbrev till en tidning jag en gång jobbade på, sedan dess har det satt sig.


Vad menar du? Jag är ju magnifik!
Åh, Ella det var du...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela