Andra upplagan

Da Capo al Fine

Frågor

Publicerad 2010-09-15 18:57:27 i It's my party,



Lika grön om 3000 år...


Två problem har sysselsatt min hjärna rätt länge. Det första är granny smith-äpplen. Är de konserverade på något sätt? Gjorda av vax? Innehåller stora mängder formalin? Nu har det legat fyra sådana framme i köket i en månad. Det märks inte. Vem vågar äta dem? Inte jag i alla fall.

Det enda som finns kvar efter civilisationen undergång… kackerlackor och gröna äpplen…

 Det andra är apoteken. Nu helt plötsligt när de blev utsålda till kreti och pleti finns de överallt. Här, där jag bor just nu verkar det finnas lika många apotek som fikaställen (och det är tätt mellan dem). Sisådär tre apotek per kvarter och åtminstone ett av dem håller öppet till tio. Skötte Apoteksbolaget det så jävla illa förut att de förmodligen borde ha straffats hårt (förskingrade de?). Höll inte de mest på med att lägga ner apotek och minska öppettiderna? Annars har väl de olika företaget förköpt sig och alla de nya och gamla apoteken kommer att gå omkull och vi kommer att få åka miltals för att komma till ett apotek som har öppet en kvart om dagen och ständigt saknar just de mediciner man måste hämta ut.

Sådant kan jag fundera på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela