Andra upplagan

Da Capo al Fine

Balkongblogg

Publicerad 2010-05-22 22:11:41 i It's my party,

Solade lite på balkongen idag. Nej, inte så att jag låg och brände, jag satt stillsamt en stund med en kopp kaffe och löste svenska dagbladets fredagskorsord (snott på jobbet igår).
Balkong är jättehärligt, men när jag kom på att jag plötsligt skulle stå öga mot öga med grannarna (hörde dem praa därute) blev jag folkskygg och började googla insynsskydd.

Balkongen tre meter bort bebos av ett äldre par, den ena av dem är en glad dam i 70-årsåldern som företrädelsevis klär sig i stringbikini. Eller möjligen väldigt uttöjda trosor, jag såg inte så noga. Det kändes ganska skönt och avslappnat. Jag behöver inte känna att jag måste klä på mig eller se städad ut på något sätt för att ta en morgonfika i solen.
Är lite orolig för pigmentfläckar, men solskyddsfaktor 25 ska väl skydda? Behöver verkligen ett parasoll. Sommar och värme är okej, men helst i skugga.

Min balkong är kraftigt undermöblerad. Min hyresvärd lämnade kvar två trasiga solstolar som jag klätt om. Sedan har jag två små träbaljor med örtkryddor i (hemvävda, från Pingus kolonilott). Plus två små konstiga blombord i bambu.
Önskar att jag hade:

Balkonglådor
Parasoll
Växter, mer kryddor, buskar, träd, slingerväxter, vindskydd(på båda sidorna så jag kan sätta upp kattnätet mellan dem och ha dörren öppen.
Litet bord och stolar, i fall jag nu skulle vilja göra något annat än att halvligga nere vid golvet och spilla kaffe på mig själv och tidningen.



Så här grön skulle jag vilja att balkongen var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela