Andra upplagan

Da Capo al Fine

Ingen mer multitasking

Publicerad 2010-03-17 21:00:17 i Sjukdomsinsikt,




Så dumt. Man ska inte göra flera saker samtidigt när man är trött och stressad. I morse satt jag och var lite stressad eftersom förtviningskassan ringt mig igen och talat om igen att någon sjukersättning kan man inte få om man inte är obotligt och för alltid sjuk. ”Men om det skulle visa sig att din terapi inte hjälper och du är permanent funktionsnedsatt så kan du söka igen”, sa damen med otroligt glad och käck röst. Okej. Det visste jag. Samma kvinna hade nämligen ringt mig för två månader sedan och berättat exakt samma sak. Jag frågade varför hon ringde en gång till för att berätta det. Då säger hon att hon aldrig gjort det. Konstigt. Hon nämnde till och med att vi hade pratats vid förut, fast hon kom inte ihåg vad vi pratade om då. Nu undrar jag: vem av oss är egentligen galen? Och varför så kvittrande käck och glad?

F-kassan gör mig alltid lite stressad, så det som hände sedan var inte så konstigt. Jag skulle nämligen försöka fördela tabletter för alla veckans dagar i min lilla medicinlåda. Samtidigt som jag svarade på jobbmail. Plötsligt upptäcker jag att jag svalt sju Atarax som jag hade i handen. Sju? Jag brukar ta två om dagen. Maxdosen är sex. Kände mig lite yr och konstig, men somnade inte på tunnelbanan i alla fall. Tur det inte var sömntabletter. Ovanligt trött och tung i huvudet dock. Lyckades ändå åka till Östermalm med Tank som skulle till tandläkaren. I väntrummet satt jag och tittade i resetidningar. Så nu vill jag helst av allt resa till Antarktis och titta på pingviner. Insåg också att tidningen Res verkligen skulle behöva en bättre korrekturläsare. Jag, till exempel… (*blygsamheten själv*) Sen kryssade vi bland inredningsaffärer och annat och hamnade slutligen på Svenskt Tenn där vi gick runt och gjorde av med hur mycket pengar som helst i tanken. Det kändes ganska bra att provsitta fåtöljer och nypa i William Morris-tyger och fantisera om att klä om min Klippan i thaisiden som kostar mer per halvmeter än hela soffan gjorde.

Försöker dricka mer kaffe för att inte somna. Vilken annan dag som helst skulle jag lägga mig nu, men vissa deadlines går tyvärr inte att skjuta på, så det är bara att jobba klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela