Andra upplagan

Da Capo al Fine

Rött blod är mer spännande än blått

Publicerad 2010-06-08 21:41:03 i Jag är besatt - du är okej,

- Men är det egentligen inte mycket intressantare att säsong 3 av True Blood börjar om fyra dagar? frågade Tank när jag berättade att jag ville se på kungliga bröllop.
Jo, jag ser mycket mer fram mot det.
Man skapar alltid sin egen bild av personer i böcker. Jag har läst alla Sookie-böckerna så många gånger att Bill och Sookie ser helt annorlunda ut. Men Eric, tv-Eric har helt förstört min bokbild. Fast till det bättre.


Nom nom, säger jag bara.

Hoppas bara att säsong 3 glömmer det vedervärdiga sista avsnittet där Sookie våpfnittrar över ett frieri och gör flera av de dumbrud-i-skräckfilmsklyschor ("oj, det spökar/går en motorsågsmördare lös/alla har drabbast av ondskans psychokrafter? Då måste jag gå ner i källaren och duscha! Naken. ") som inte funnits i serien förut och knappast i böckerna.   
Det är mycket vampyrer nu. Nora vill gå på helaftons-Twilight med alla tre filmerna i ett. Orkar kanske. Har inte ens orkat titta på de sista avsnitten med blodsugarna i Vampire Diaries, fast de ligger och väntar framför mig.
Det är inte så att jag tröttnat på vampyrer, nej jag har varit förtjust i dem de senaste 200 åren...
Skämt åsido, sedan jag som liten såg gamla knastriga filmer på teve.
Sedan undrar jag varför det finns alla möjliga tjusiga funktioner i bloggverktyget på blogg.se, när jag ändå måste lägga in html-kod för stilbyte och länkar själv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela