Andra upplagan

Da Capo al Fine

Inga mirakel idag

Publicerad 2010-12-07 04:09:09 i Metod i galenskapen,



Nä, inte är jag wonder woman direkt, fast jag gärna tror att jag kan klara allt. Fy fan för den som sa att du kan allt, bara du vill. Alla som säger det borde få spöstraff och förnedras offentligt. 

Nej, man kan inte klara allt, det finns tyvärr inte tillräckligt många timmar för det. Jag är snabb och effektiv, ingen jobbar så snabbt som jag, i alla fall ingen jag känner. Men det räcker inte alltid.
Hur sjutton jag trodde att jag skulle kunna klara fyra gånger min normala dagsproduktion på en dag. Och min normala dagsproduktion handlar dessutom om att jobba från det att jag slår upp ögonen tills jag faller i koma.
Lite över min förmåga. Jag måste lära mig, 4 sidor= normal arbetsdag. 8 sidor= helvetes lång dag. 15 sidor = kaputt, hjärnsläpp gör de sista sidorna praktiskt taget i koma = inte bra för någon.

Jag klarar kanske inte att speeda upp skrivtakten fyra gånger, men väl två *försöker peppa mig själv*
Men inte när jag är så här trött...
Min dagliga kost består fn av voltarenkräm, massor av ipren och ett glatt humör.
När man är mitt inne i värsta deadlinestressen så passar det väl utmärkt att få nya glasögon (som om jag inte såg i kors redan) igår liksom böljade hela synfältet, fast det gick över lite till idag.

Just nu skiter jag i allt i alla fall. Deadline be dammned. (Nej, givetvis inte, den gränsen har jag inte överskridit än och aldrig att jag skulle försena en tryckning) ska försöka ta mig upp om a couple of hours igen, och fortsätta min tröstlösa vandring bland uppslagsverken...
Kalla mig sisyfos

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela