Andra upplagan

Da Capo al Fine

Lyteskomik

Publicerad 2009-09-16 23:03:47 i Allmän idioti,

Lite beklämd blir man av alla diskussioner kring de svenska Hollywoodfruarna. Jag har inte sett programmet, men jag läste Anna Ankas (fantastiskt namn, btw) inlägg på Newsmill och diverse tv-krönikörer, artiklar och bloggar om ämnet. Suck. Att fruarna själva inte fattar att det bara handlar om förnedrings-tv. Det är väl meningen att folk ska skratta åt dem och reta sig på dem, men det känns ganska beklämmande och inte särskilt roligt. Det är ju knappast Lifestyles of the rich and famous, även om hon verkar tro det, hon är ju bara pajas i ett program som lika gärna skulle kunnat gå ut på att äta kackerlackor eller rulla runt i bajs.


 Någon påpekade att hon faktiskt är en vuxen kvinna och att man kanske bör respektera hennes livsval och åsikter och inte behandla henne som mindre vetande. Så fan heller. Hon får väl tycka vad hon vill, men hon framstår ju faktiskt som i det närmaste förståndshandikappad. Hennes åsikter förtjänar ungefär lika mycket respekt som sverigedemokraternas. Att folk tycker synd om henne och behandlar henne som mindre vetande är inte konstigt, hon har ju faktiskt ställt upp på att göra sig till allmänt åtlöje.


Bättre förebild?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela