Andra upplagan

Da Capo al Fine

Fingerfärdig

Publicerad 2009-12-16 00:00:47 i 9-5,


Ja, tänk vad livet är roligt ibland. Sitter och skriver till fördjävlighetskassan. Är precis klar med en floskelfylld marknadsföringstext. I flera dygn satt jag med boköversättning från arla till särla vilket förmodligen inte var speciellt bra för mina händer. Stundtals kände jag inte fingarna. Tur man har fingersättning.
Lyckades ta mig ut i snöstormen för att hämta paket. Shoppinglust och inga pengar resulterade i två snygga tröjor från La Redoute. Jag postorderhsoppar åtminstone inte när jag är full (jag var helt nykter, promise). Nora gör det ibland, med varierande resultat (det är så jobbigt att skicka tillbaka när man råkat beställa en ullrock i stället för ett par tajts).
I jobblivet är (förhoppningsvis) värsta stressen är över för tillfället så det är nog dags att falla i koma.
Tror att jag skule göra något i morgon, men hjärnan är mos och jag minns inte.
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela