Andra upplagan

Da Capo al Fine

Första maj

Publicerad 2010-05-01 19:38:27 i It's my party,

Första maj redan och jag har varken sjungit in våren eller demonstrerat. Första maj och valborg handlar mest om att sjunga för mig. Jag älskade att sjunga vårsånger vid valborgselden och sedan sjunga helt andra sånger i en helt annan kör dagen efter. Vet inte varför kampsånger låter så mycket bättre på italienska, förmodligen blev jag skadad av att sjunga "Bandiera Rossa" så mycket när jag var yngre. Den här skulle väl egentligen passa bättre den 8 mars, men den passar jämt och alltid. Valde mellan denna och internationalen på japanska (Í know, jag = nörd). Det är lite fina bilder med också, mycket sovjetsocialrealismromatiska (är förmodligen inget ord, men det säger väl ungefär vad det handlar om), som man väl kan uppskatta för estetiken, utan att älska den sovjetiska politiken.
Nåväl, glad första maj och  "sebben che siamo donne" (vi är bara kvinnor):

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela