Andra upplagan

Da Capo al Fine

Drömmer om kakor

Publicerad 2013-03-13 14:00:00 i Allmän idioti,

Tänk vad Facebook vet om mig… Man blir ju nästan rädd så rätt de har. Eller inte. Alls. Till exempel så tycker de tydligen att jag är för fet (hur Facebook vet det har jag ingen aning om, mig veterligen har jag aldrig lagt upp några helfigursbilder). Men varför skulle de annars peppra min annonsfeed med diverse konstiga bantningsannonser? Eller får alla som någon gång angivit sin könsidentitet som kvinna sådana? Tjej= självklart vill tjejer banta, eller vad? Väldigt up to date. Facebook, hallå, 50-talet ringde och ville ha tillbaka sina värderingar. (Och 2009 ringde och ville ha tillbaka det uttrycket...)

Undrar om den glada kocken jag känner också får bantningsannonser och erbjudanden om fula paljettklänningar från lågpriskedjor? Hen hade nämligen kryssat för kvinna i sin profil. Jag blev också glatt överraskad - så gränsöverskridande trodde jag inte att hen var. Sedan tänkte jag lite mer och insåg att hen förmodligen bara var full.

Men om jag tittar närmare på mina egna Fb-annonser så kan en ju undra hur de profilerat mig. Varför tror de till exempel att jag drömmer om att dejta en polis?

Jag drömmer aldrig om att dejta poliser. Jag drömmer om kakor. I alla fall gjorde jag det i natt. De var mycket goda.

Undrar när det kommer program för den som vill profilera sin profil och slippa konstig reklam? Eller finns det redan? Förmodligen, vad vet jag.

På Google kommer det oftast upp saker från sajter jag varit på. Till exempel väldigt ofta innerdörrar… men jag köper det. Okej, nej. Jag köper inte innerdörrar i parti och minut. Men jag erkänner, jag har varit inne på en sajt och tittat på dörrar. En gång. Det är inte som om mitt dörrintresse vore enormt och väldokumenterat.

Jag drömmer inte så ofta om att dejta poliser. Men jag har varit i Brighton (där den här finns). Det kanske tyder på något... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela