Andra upplagan

Da Capo al Fine

Föresatser och förhoppningar

Publicerad 2012-01-16 02:59:08 i It's my party,

Det har ju varit nyår och allt det där, inte för att jag märkte så mycket av det. Något smällde utanför fönstret där jag satt kedjad vid datan och tokskrev inför deadline. Egentligen borde jag vara jätteledsen och sitta och hänga läpp i ett mörkt hörn eftersom mitt största och roligaste uppdrag har tagit slut. Men jag fick snabbt ett annat stort uppdrag, om än inte lika roligt så åtminstone ganska. Försörjningen och det dagliga är därmed avklarad. Nu gäller det bara att hitta roliga saker att göra. Är jag inte oerhört irriterande positiv just nu?

Kanske för att jag har klarat av det senaste helgkorret, diskat och hämtat vatten…

Nyår ska jag och Tank, som varit lika jobbstressad som jag, fira lite senare (det kinesiska kanske, när det nu är?) med god mat, bubbel och tre-fyra filmer i följd.

Nyårslöften är jag däremot lika mycket för som kedjebrev och sådana vill jag lika gärna få som vägglöss.

Ibland har jag utlovat vissa föresatser, till exempel att börja röka, men det funkar ju inte nu, när jag faktiskt slutat och inte alls vill börja. Däremot tänker jag dricka mer sprit 2012, min totala konsumtion 2011 skulle inte ge många kronor i pant, tatuera mig oftare och eventuellt också pierca mig lite till (man kan aldrig få för många hål i öronen). Skaffa roliga uppdrag och lägenhet står högt upp på önskelistan för året, men det sistnämnda är ju mer förhoppning än föresats.. Såg på den nuvarande olägenhetens kontrakt, där står det förråd… I min lilla betongkammare står just ny en liten energisk värmefläkt som får gå för fulla muggar för det är kallt som fasen när jag vaknar på morgnarna. Tillsammans med gå och hämta vatten i tomma petflaskor och att ha badrummet 25 meter hemifrån ger det en extra sommarstugekänsla… Fast få sommarstugor har ett gäng elektriker och byggjobbare som står och borrar utanför varje morgon. De gräver upp eller ned någonting, oklart vad, utanför huset och använder dessutom ”mitt” badrum där de går in med leriga skor. Eftersom det står en grävskopa här utanför är det inte så troligt att det hela är över snart…


Tatueringar, kan man få för många? Absolut inte. Tänker tatuera mig tills jag blir så skrynklig att det inte går längre... Och för att svara på en återkommande och dum fråga, då lär ju inte frågan om tatueringarna ser snygga ut eller ej vara det jag främst oroar mig för...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela