Andra upplagan

Da Capo al Fine

Tack för fisken

Publicerad 2011-09-29 16:49:44 i 9-5,

Har precis fått flera nya uppdrag. Kul. Men är lite orolig för ett av dem, inte att klara det utan för att uppdragsgivaren är en helyllepsykopat som lyckats skrämma bort varje tillstymmelse till medarbetare han någonsin haft. Dessutom brukar han ofta framföra extremt mögliga åsikter om kvinnor, får högröd ansiktsfärg och i det närmaste en hjärtattack om man nämner ordet skatt etc. En riktig mysfarbror mao. Ernst Kirschsteigers antites. Men jobbet är ganska kul och om han psykar ut på mig kan jag ju bara säga tack och hej. Min gamla chef avtackas idag och jag är inte där eftersom jag inte orkar stå i folksamling och se glad ut pga grav insomnia och ischias from hell. Eller som i Beate Grimsruds En dåre fri: "Hur mår du? Som vanligt fast värre".
Fast Nora kom hit igår medförande grillad kyckling, bröd och en minikladdkaka och tog med sig en samling svenska deckare som jag fått och inte vill läsa om. Plus att de inte får plats i min downsizade bokhylla. Saknar mina många bokhyllemetrar som f-n. Undrar hur de små böckerna mår. Å om jag kunde få en lägenhet. Längtar efter mina saker, fast jag har det bra i lilla hålan förutom när någon galning börjar borra på andra sidan väggen 07:30 och jag nyss slumrat in.
Var och tittade på  en fantastisk där jag gärna skulle bo, 500 meter från en sjö. Men får den förmodligen inte pga prickar i protokollet. 

Dagens acessoar: Kråkor

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela