Andra upplagan

Da Capo al Fine

Nej nu ger jag fan i det här

Publicerad 2011-05-27 16:46:57 i Sjukdomsinsikt,

Och kryper till sängs. Ögonen går i stort sett i kors och det borgar inte för några större mästerverk i mediavärlden. Blir ännu tröttare när jag tänker på att min lille chef kallat till ett möte i ottan. Mailade och sa att jag var utmattad av nattajobb.
För en gångs skull ärlig, det får jag väl fan för. Skulle jag ha skyllt på tandläkaren, doktorn, hudterapeuten, nagelpsykologen, vård av sjukt dåligt morgonhumör eller fans mormor? Eller helt enkelt sagt att jag tänker läsa manga resten av natten och det är bra mycket roligare än några trista möten. Som iofs inte är så trista om det inte är arla morgon.
Somnade en gång på en föreläsning med huvudet i min väska. Det var inte så chict, men jag hade vakat natt på sjukhus natten innan och böckerna i väskan på bordet såg plötsligt väldigt mjuka och inbjudande ut. Vaknade med avtryck från spiralblock på kinden. Så kan det gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela