Andra upplagan

Da Capo al Fine

Dagens känga

Publicerad 2011-05-07 00:24:38 i Allmän idioti,

Fortfarande Hell week och mer än så… den här hellveckan var betydligt värre än vanligt. Höll på att somna till ett slag mitt i jobbet igår men blev så ini h-e förbannad att jag piggnade till betydligt. Brukar inte vilja ta till våld, men just då hade de blivit en rak höger om de skyldiga suttit bredvid mig: om man inte kan svenska ska man inte försöka översätta och om man dessutom inte begriper ämnet blir det helt uppåt väggarna. Den jävla soppa jag försöker få rätsida på är helt hopplöst skriven och dessutom av ett ”företag” som kallar sig professionella och har ett pretentiöst namn som ska visa att de både har akademisk utbildning och verkligen vet vad de sysslar med. Det gör de nu inte. Har de gått den utbildning som företagsnamnet säger ska jag äta upp min hatt. Eller ge upp allt hopp om svenska universitetsutbildningar. Var tvungen att kolla upp deras hemsida. De har en knapp med ”gilla oss på Facebook” – letade en stund efter en ”ogilla oss”-knapp. Det fanns inte.

Jag trodde att jag var klar med den värsta klåparens texter, då dök de här jubelidioterna upp. Måste ta en paus för att inte få hjärnblödning. Vore jag en serieteckning skulle ånga spruta ut ur mina öron just nu…

 Frida heter en tjej som gör trevliga  klädteman och tar foton samt uppmuntrar andra att göra samma sak. Denna vecka är temat dagens sko. Eftersom mina egna är rätt dammiga och trista kör jag på denna – alltid lika rätt…

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela