Andra upplagan

Da Capo al Fine

Country Girl

Publicerad 2011-05-03 14:19:57 i It's my party,

Jag har flyttat ut på landet. Eller i alla fall till närförort, men det känns som landet eftersom jag har egen utgång och gräs utanför dörren. Packade in allt i Madonnas lilla micra (med hjälp av viljekraft, bön och konsistensfett (nej jag skojar)) och bor nu (i alla fall i fyra månader) i en ”lokal”. På kontraktet står det hobbyverksamhet men jag antar att bo och arbeta kan sägas vara ett slags hobby. Det tog längre tid att städa än att flytta in och komma i ordning. Föregående hyresgäst skulle knappast ha vunnit några priser för sin enastående hygien, milt uttryckt. Sedan har det sprungit glada hantverkare här eftersom det varit stambyte. Ska det inte vara stiliga män med muskler, blåställ och hammare? Eller var det skogvaktare… De här var i alla fall lite mer krumma och inte ens stiliga om man kisar. Men de var i alla fall glada och det är ju trevligt, men snickaren som ska sätta upp en garderob kom inte. Sedan jag flyttade in knackar de i alla fall på dörren och tar av sig kängorna. Men jag är otroligt glad och även om det har gått bra under de månader som gått är det skönt med en egen dörr att stänga.

Har en liten mysig trappa precis utanför dörren där jag tänkt sitta och dricka kaffe, men vaknade idag till snöblandat regn så av det blev det ingenting.


"There's a tear in my beer..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela