Andra upplagan

Da Capo al Fine

Saker man inte ska göra #3225

Publicerad 2011-07-19 21:33:41 i It's my party,

Somna med ljudbok i öronen. Drömde att jag delade lägenhet med en galen chef from way back och att min radio inte gick att stänga av utan körde någon slags radioteater med gay militärporr. Fast jag försökte använda hörlurar gick ljudet ändå ut i högtalarna och jag stängde av radio efter radio men det fortsatte ändå. Sedan vaknade jag på ett helt annat ställe i boken, fast mycket längre fram. Ska väl sägas att det var en deckare av Anne Holt som varken handlade om militärer eller porr. Det är inte första gången jag somnar mitt i en ljudbok. I en annan deckare råkade jag vakna precis där mördaren avslöjades. No fun, kan man ju säga. 

Jag har även lyssnat på Just Kids av Patti Smith. Tyckte mycket om den. För en gångs skull hade jag inte så mycket att säga om den svenska översättningen, men desto mer om den svenska uppläsaren, Marika Lagerkrantz. Det gäller väl att förstå vad man läser... eller? Inte hitta på egna uttal för ord man inte förstår. Slet mitt hår vissa gånger. Om människan inte vet vad CBGB's var kan hon väl fråga någon... eller är hon bara enastående korkad?

Jag har s.k. semester för första gången på två år. Semester, schemester, det handlar det om att sova, undvika att skriva och göra något som helst vettigt som har med tider och ansvar att göra utan bara läsa, teckna, se fem säsonger Doctor Who, mycket True Blood och göra diverse utflykter i sommarens nya animeserier.

Just nu är jag i alla fall i den lilla håla som blivit hem och utvecklar en passion för promarker-pennor: helst av allt vill jag ha alla 358 färgerna och papper som inte suger (i rent bokstavlig bemärkelse) papperen i mitt skissblock eller min teckningsbok är inte direkt promarker-anpassade...

Tack vare en snäll vän får jag också lyxiga kvällar. Först var vi på nya Harry Potter-filmen i 3D, vilket var en upplevelse i sig. Som de tanter vi är oroade vi oss för om 3D skulle bli jobbigt. Men det var det inte. Sedan åt vi italiensk mat på ett trevligt ställe. Hemgjord pasta monte e mare eller var det nu heter med räkor och karljohanssvamp med gott vin, fantastisk espresso och päronlikör. Och skvaller, fangirling, heavy squee och annat skoj som vi brukar ägna oss åt.

Avslutar med en ljuvlig bild på en ljuvlig man från en ljuvlig film:


Lite Beachkänsla sådär...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela