Andra upplagan

Da Capo al Fine

Day 06 – Mitt otroligt spännande och superglammiga liv

Publicerad 2010-11-22 00:41:33 i Sjukdomsinsikt,



Outfit of the day, eller förlåt OOTD det är ju blogging


08:00 (efter frya-fem timmars sömn)O Vaknar av att jag har en katt utsträckt på bröstet med sitt under min haka

08:05 Somnar om, lägger mig på mage

09:30 Vaknar av att den andra katten sitter på min rygg försöker kamma mitt hår med klorna

09:35 Somnar om

11:00 En hund kommer och lägger sig på mig

11:30 Madonna väcker mig. Ska gå ut med hunden, vilket betyder att det är dags att gå upp.

11:45 Packar ihop min ”säng”. Dvd lägger ner sängkläder i en väska och släpar två stora madrasser tvärs över rummet (de ska stå bakom en soffa).

11:50 Sätter på kaffevatten, går in i badrummet

12:00 Sätter mig framför datorn med en balja kaffe, mailar, kollar bostadsförseningen, läser bloggar, ringer några samtal och jobbar (radio i bakgrunden, högt)

15:00 Kommer ihåg att jag inte har ätit.

15:30 Börjar jobba igen

18:00 Går ut med hunden.

18:15 Jobbar

19:30 Äter middag med Madonna (som hon lagat)

20:00 Diskar

20:15 Jobbar (tv i bakgrunden, högt, jag har stängt av radion)

22:00 Går ut med hunden

22:15 Kokar thevatten i en termos

22:30 Sitter framför datorn eller med korrektur & jobbar tills jag ser i kors/är klar.

03:00-5:00 När fingrarna känns som bananer eller jag inte kan sitta rakt duschar jag, mm. Sätter mig framför datorn med en kopp mintte, tar en sömntablett. Spelar lite ordspel på nätet. Ser på något kul.

3:30-5:30 Lägger mig, somnar.

08:30 rinse and repeat, ad nauseam

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela