Andra upplagan

Da Capo al Fine

Twist and shout

Publicerad 2010-08-10 03:45:49 i Herregud, har du ett socialt liv?,

Först flyttade jag, sedan blev det fest. Inte på samma ställe dock.
Festen var mycket trevlig, idel gamla (i de flesta bemärkelser) vänner som det var roligt att träffa. Tror jag var utsvulten på sociala kontakter eftersom alla (utom ett gammalt ex som var lika trevlig som "en mardröm efter en middag på en självdöd gris" för att citera mumintrollet, men det var komplett sekundärt) 
Dansade till och med. "Med någon trevlig?" frågade Nora. Hon menade hångel och romans.
"Med ett gäng utomordentligt trevliga damer" svarade jag, knappast romantiskt, fast jag tror att jag lovade att komma ut på nästa Pride. Jag vet faktiskt inte om jag skämtade eller inte. 
Fast det var knappast någon i sällskapet som tolkade det som en romantisk invit. Fick massor av inviter, men det var mer till besök, middagar, ta en öl etcereta. Tror fakstiskt inte att det var på allvar.
Tror också att jag gav en arkitekt en mycket bra affärsidé, för han bad mig att inte berätta den för någon.


Vi dansade,lämge ine rikigt klädda så elegant, dock

Men det var väldigt trevligt, till nästa morgon när mitt huvud var mycket tungt.
Sover på en uppblåsbar madrass på Madonnas (inte den Madonna, alltså) vardagsrumsgolv.Hoppas bara att mina nattliga vanor inte stör alltför mycket. I natt, till exempel när jag satt (som ganska ofta) och läste korrektur till tresnåret. Fick skaffa större hörlurar som täcker öronen så att jag kan sitta vid le computer och kolla på anime när M tittar på tv och lyssnar på radio (ofta samtidigt).
Drog hit med mitt pick och pack, två resväskor och ett antal kassar och boxar, som nu står staplade längs väggarna.
Mitt sociala liv är otroligt intensivt just nu. Jag har inte bara fikat med Nora, besökt arbetsplatsen, utan även träffat Pingu för lite sushi i gamla stan (och jobb) jag är så otroigt nepotistisk. Så fort jag får minsta kontroll över arbetsutdelningen kontaktar jag mina vänner (jag har en del duktiga sådana) och ger dem jobb.
Om jag fortfarande inte vore så trött och slut efter allt packande och flyttadnde så skulle det vara lättare.
I morgon far Nora bort över natten, så jag ska sova där, så M får lite respit.
För det här är extrem compact living. Trodde aldrig det skulle gå. Tänkte att om en ytterligare sak pressandes in i hennesl lilla bo skulle det explodera eller något.
Ser farm mot nästa nummer av tidningen, jag får nämligen göra planeringen, utifrån vissa hållpunkter. Rätt sorts ansvar, det gillar jag, när man får bestämma mycket men slipper ekonomi och personaltjafset. Orka med det!
Nu ska kag se lite på samurajer som slåss med svärd tills min lilla kemiska John Blund säger tack och hej för den här dagen. Det börjar han göra nu, det går all svårare att skriva...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela