Andra upplagan

Da Capo al Fine

Jag har åtminstone inte finnar

Publicerad 2009-10-07 00:38:34 i Sjukdomsinsikt,

I ett test för att se hur alla klichéer om internetanvändare stämmer in är så skulle jag förmodligen få höga poäng för patetiskt internetberoende. Jag bor dock inte hemma hos mamma, har inga finnar och spelar inte WoW. Inte så mycket andra spel heller, faktiskt. Tröttnade lite på det efter att ha skrivit för många spelrecensioner, så det är ju inte direkt något plus. Inte heller att bli nostalgisk över Doom. Och prata om det.  Men spelandet tog slut eftersom det ofta var så bråttom att man fick fuska för att hinna med. Det tog bort lite av tjusningen. Mina nätintressen idag ska jag inte gå in på just nu men de ligger lite (läs: mycket, mycket) åt det något (jättemycket) nätnördiga hållet. PS.

Tillbringar för mycket tid framför datorn, check. Större delen av arbetstiden, men mycket mer på fritiden, check, check. Har hobbyer och intressen som jag främst sysslar med online och rätt mycket kontakt med människor som jag aldrig träffat och en del jag lärt känna den vägen. Check. Jag har rest utomlands bara för att träffa likasinnade internet/bloggvänner. Check. Har bloggat sedan 2001, men inte på svenska, check. Mina intressegrupper och communities är extremt nördiga inom sitt område. Check.

Sen, som grädde på moset är jag kvinna, singel. Check. Check. Check. Har katt, faktiskt flera, check (tre). Check. Helt enkelt en vandrande kliché. Ka-ching!

 
På tal om entusiaster och nördar: lite K/S till kaffet, kanske? Tänk vad som kan dölja sig under försäljningschefens prydliga dräkt och knytblus. Jag fantiserar. Men helt omöjligt är det ju inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela