Andra upplagan

Da Capo al Fine

Sunkigt

Publicerad 2013-03-11 00:01:42 i 9-5,

Ja, det är den där tiden på månaden igen. Stressveckan. När tidningar ska skickas till tryck och allt ska vara klart ungefär i förrgår. Den tiden på månanden en aldrig ser solen, utom möjligen en liten glimt före sängdags. Då disken får stå, sängen får vara glad om det finns lakan i den och en knappt hinner mikra en enklare måltid.
Bananer är bra, har jag upptäckt. De är snabbätna och fingrarna kan snabbt vara tillbaka på tangentbordet igen. Bananer, kaffe, cola och hästliniment är vad som får mig att överleva. Och utan snus försmäktar vi, men det säger sig självt.
Det känns lagom fräscht och mysigt efter ett par dagar. Som tur är måste jag träffa folk ibland, som till exempel i morgon, så det är bara att slita av sig mysbyxorna och försöka se någorlunda normalsnygg ut.
Eller ja, snygg och snygg. Men inom rimliga gränser för vad arbetskamrater ska behöva stå ut med. Därför ska jag till exempel ta en dusch och tvätta håret nu.
God natt.
Farväl till mysbyxor för den här gången...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela