Andra upplagan

Da Capo al Fine

Bad

Publicerad 2013-03-03 16:11:29 i Bostadsförnedringen,

Varför görs så många badkar av människor som uppenbarligen inte gillar att bada? Vad är det för mening att ha ett badkar där vattnet knappt går upp till midjan? Gärna ett litet badkar, men ett djupt. Annars får det vara för min del. Drömmer om att krypa ner i ett varmt bad.
Sedan undrar jag varför det är så populärt med badkar i sovrummet i England? Har väl sett för mycket på engelska inrednings- och byggprogram men där verkar det vara ett slags lyxdröm. Här ser en det aldrig. Förmodligen ses möjliga vattenskador som allvarligare här än där. Varför vill man bada i sovrummet fdf?
Det är klart, jag skulle kanske vilja ha ett designbadkar som ser ut som en jätteskål, i mitt jättestora badrum, men knappast i en normal lägenhet. Vore mina ekonomiska möjligheter annorlunda så kanske det inte det första jag skulle spendera en halv miljon på vara ett badkar...
 
 
 Jo, det ser ju väldigt elegant ut. Men väldigt opraktiskt. Fast badkaret vill jag gärna ha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela