Andra upplagan

Da Capo al Fine

Alltid lär man sig något

Publicerad 2013-03-12 14:00:00 i Allmän idioti,

Idag har jag till exempel lärt mig ordet skeumorfism. Ordet lär betyda att någonting ser likadant ut som saker som funnits tidigare, även om det inte längre behövs för funktionens skull. Tydligen handlar det om Apple. Eller om tangentbord. Eller om någonting annat. Je ne sais quoi.
När blir det backlash mot backlashen, frågade Tank. Det verkar som om backlashen är still going strong, i alla fall om en läser vad som hände på grävande journalisters seminarium den 8 mars. Tur att folk reagerar. Eller också kanske det är just det som är hoppingivande, att folk gärna "tar debatten" mot gubbgnället. Men det var väl inte det gubbgnället menade med att "ta debatten", utan bara vile bara visa upp sina gamla unkna härskartekniker och få stöd för sina egna åsikter. 
Har också gjort ett klipp i vänlistan på Fb. Om någon vill ta upp min tid genom att framföra löjeväckande åsikter om invandrare och dessutom använda Newsmill som referens kan de få göra det för en läsekrets jag inte tillhör.
Newsmill är väl bara snäppet mer polerat än Flashback, men ger ungefär samma känsla av "seriös" debatt  när en läser artiklar där.  Mig får hela det forumet i alla fall att vilja duscha länge eller möjligen göra en partiell lobotomi och glömma att det finns så mycket puckon.
 
Outfit of the day (OOTD på bloggsvenska): Evil feminist cult of feminism and evil av Annan Åkerman (snart i en brevlåda nära mig)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela