Andra upplagan

Da Capo al Fine

Allt genast

Publicerad 2013-03-06 14:00:00 i 9-5,

Ketchupeffekten är förmodligen inte helt obekant för de flesta som jobbar med någon form av frilansande. Hos mig dyker den upp med oregelbundna mellanrum. Jag är visserligen anställd, men inte på heltid, utan drar in ungefär motsvarande en heltid via olika mer eller mindre återkommande uppdrag. För det mesta flyter det på, men då och då ska alla ha allting genast, på en gång och samtidigt som alla andra. Ofta tajmat med en stressig period på det vanliga jobbet.
Det handlar ju inte direkt om bra eller dålig planering från min sida. Återkommande uppdrag kan jag inte tacka nej till, då förlorar jag ju en relativt regelbunden inkomst och jobb som jag tiggt eller tjatat mig till vore det också dumt att säga nej till, eftersom uppdragsgivaren förmodligen vänder sig till någon annan nästa gång. Så det är bara att gilla läget, bita ihop och jobba på.
Fast mest är jag glad (åtminstone just nu), inte bara över att ha jobb när arbetsmarknaden ser ut som den gör. Utan också för att det faktiskt är roligt för det mesta. Det är en ynnest att få göra saker man tycker är roliga, även om de nu råkar hopa sig som snödrivor i snålblåst emellanåt. Att jag sedan kan glömma bort att äta och dricka för att jag är så inne i det jag håller på med är väl bara en fördel...
 
Ja, ja. Så glad en kan vara.  Snart, när det hopar sig så sitter jag väl och sliter mitt hår och googlar catsthatlooklikehitler.com eller något annat lika dumt som uppskjutardjävulen viskar i mitt öra.
Men det är väl ändå bra att det finns några små glädjeämnen.
 
En helt vanlig dag på kontoret...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela