Andra upplagan

Da Capo al Fine

Noll tolerans

Publicerad 2013-02-25 00:02:15 i Allmän idioti,

Sedan en tid tillbaka har jag bestämt mig för att införa nolltolerans. Nolltolerans mot idioti. Främst på min fb-sida eller på twitter där jag kan stå ut med en del (typ semesterskryt, barntjat och avfotade söndagsstekar), men absolut inte vissa saker. Skriver någon idiotiska saker kan det ju för all del vara någon som jag egentligen gillar eller känner bra. Då vänder jag mig till den personen direkt och frågar: ”Hur menar du egentligen?”, för människor man känner borde man rimligtvis kunna prata med, annars är det inte mycket bevänt med den vänskapen, tycker jag.

De mer perifera människorna åker ut direkt, bort ut min feed, bort ut min fb. Jag har bättre saker för mig än att läsa en massa skit.

Saker som gör mig förbannad: När någon använder PK eller maffia i olika konstellationer som pk-maffian eller feministmaffian och liknande eller förmedlar kvinnoförnedrande, homofoba eller rasistiska åsikter och skämt. Den som skriver, gillar eller länkar till sådant är helt enkelt för dum i huvudet för att jag ska ägna en sekund till åt sådant som kommer ut ur vederbörandes uppenbarligen förkrympta tankeförmåga. Livet är för kort för skit. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela