Andra upplagan

Da Capo al Fine

Och på tredje dagen...

Publicerad 2013-04-02 14:00:00 i Allmän idioti,

 
...uppstod jag igen. Efter att ha sovit mig igenom påsken. Det är visserligen en vanlig reaktion när en slitit som en bäver en period. Skönt att det var lite ledigt och utan en tanke på vare sig ägg, Jesus eller choklad. Iofs lite tankar på choklad har jag väl haft och sjöng faktiskt den långfredagspsalm jag lärde mig som litet knytt i småskolan för Tank i telefon tills hon skrattande ropade håll käften. 
Blir så himla trött på att folk ska tjata om hen också. Lägg ner. Idioter. Någon skrev "jag tror ju inte på det där med genus". Suck, stön. Hur dum får en vara? Eller att det är så jobbigt att inte kunna se vad bebisarna har för kön för tänk om en säger fel... Ja, tänk så dumt det kan bli... Ja, det är ju så himla jobbigt att inte direkt kunna avgöra vilket utseende andra människors (oavsett om de är småbarn eller vuxna) könsorgan har. 
Själv tycker jag att alla som har en oresonlig rädsla för ord som hen och genus borde lyfta blicken från skrevet lite grann och bara lägga ner.
 
Det här är vad som händer alla som råkar säga hen... 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela