Andra upplagan

Da Capo al Fine

Jag säger bara det….

Publicerad 2011-10-03 23:34:18 i It's my party,

 Kronärtskockspesto. Vilken fantastisk uppfinning! Varför har jag inte kommit på det själv? Men nu kom det i burk och jag är lite osäker på vad pesto egentligen innehåller. Har nog aldrig gjort det. En gång gjorde Bart pesto med cirka 12 vitlöksklyftor per person. Vi blev alla våldsamt vitlöksmarinerade (hade det varit en tecknad serie hade vi blivit illröda och ånga pyst ut ur våra öron) men vi fick å andra sidan gott om utrymme på bussen dagen efter.

Har även upptäckt skillnaden mellan att skriva i kundtidningar och oberoende dito. Det borde väl en någorlunda tänkande människa ha kommit på redan från början. Men är man van vid att alltid få skriva att det som är bra är bra och det som är dåligt är dåligt så tar det uppenbarligen lite tid att ställa om sig. Så nu är det bara att göra om och göra rätt, tänka på samarbetspartners och inte nämna konkurrenter (som jag inte ens hade en aning om var det). Krångligt värre. Tack och lov är det bara ett kort inhopp i köpevärlden. Jag kan gärna berätta, beskriva, testa och skriva, men det är svårt att plötsligt låtsas vara part i målet, som att gå i ett par skor som inte passar eller ett fönster som slagit sig. Vanans makt, etc. Återgår med glädje till korrektur och översättning där det finns betydligt färre tår att trampa på.

Dagens outfit: hatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela