Andra upplagan

Da Capo al Fine

Comparative living

Publicerad 2011-11-23 01:29:40 i Metod i galenskapen,


Googlar compact living för att se om det finns några kul inredningstips som kanske kan vara användbara… Tackåhej. Då. Sängskåp och bäddsoffor och loftsängar i all ära, men det handlar för det mesta om hur man inreder en normal etta med smarta förvaringslösningar… med 5 meter i tak och obegränsade ekonomiska resurser, vackra ljusinsläpp med mera…

Min utgångspunkt: 15 kvadrat, ganska lågt i tak. Ett fönster högt upp och en majsig mysbelysning i form av ett lysrör i taket (man behöver ju inte använda det). Trägolv och tapeter kan vi glömma, här är det betong för hela slanten. Fast vit. Nej, jag tänker inte måla en matta på golvet (ett av de mest värdelösa pifftips jag läste) min ullmatta duger fint.

Det jag ska få in är sov/sittplats, bord/arbetsplats, klädställningar, kattlåda, hyllor för böcker, matvaror, porslin och ”kök” (kyl/frys + träbänk med mikro) ska få plats.

Wish me luck…

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela