Andra upplagan

Da Capo al Fine

Handaverkan

Publicerad 2011-05-05 17:52:49 i It's my party,

Idag är det handhygienens dag hörde jag på radio. Undrar om det hjälper? När alla började sprita under svininfluensan fick i alla fall jag upp ögonen för hur äckligt allt egentligen är att ta i. Vad hände med det gamla visdomsordet att lite skit rensar magen… men då visste man förstås ingenting om muterande stafylokocker och all annan skit som finns idag. Men man kan ju heller inte klä på sig en hazmat-dräkt bara för att åka tunnelbana. Även om det skulle kännas skönt vissa dagar.

Radio ja, hatar reklamen, sportreferat, alla jävla repriser på P1 man har ju förfan hört vartenda program minst tre gånger om man har radion på hela dagen.

Annars är det rätt kul. Har haft hantverkare här hela dagen som byggt garderob. Snickaren kom äntligen. Så jag har mest fått lyssna på bank-bank-bank och svarat med knatter-knatter-knatter från mitt tangentbord. Eller tjuvlyssnat på hur man terroriserar lärlingar: ”hämta ögonmåttet”. Det trodde jag var lika gammalt som ”kom ketchup så går vi”. Men en del saker är väl eviga.

Till exempel produktionsvecka, eller hell week som vi brukar kalla det. Det lyckas jämt inträffa samtidigt som andra uppdrag. Till exempel extremt tjockt bokkorrektur. Men det ska väl också gå… kunde Sisyfos så kan väl jag…

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela