Andra upplagan

Da Capo al Fine

Dagens dumstrut

Publicerad 2011-05-13 15:49:48 i Allmän idioti,



Går till den person som frågade ”varför flyttar du så mycket”? Om den hade ställts privat och i enrum kanske den vore befogad, men mitt i en folksamling. Vad i helvete trodde människan att jag skulle svara?

 ”Det är så jobbigt att städa”
”Jag måste få plats med min samling av monumentalstatyer i betong”
”Det vet väl du att det blir lite äckligt efter ett tag när man offrar en get varje fullmåne”
*kaskadspyr* ”jag blir så lätt sjuk i närheten av ärthjärnor, vad var det du sa nu igen”
 ”3,141592653589793238462643383279502884197169399375105820974944 5923078164”
”Jag gick in i en djup depression samtidigt som jag förlorade min sjukersättning. Kunde inte betala hyran. Ville dö. Sedan blev jag vräkt. Därför måste jag gå in i andrahandkarusellen.”
"Jag är lite rastlös bara, vill se nya grejer, bostadslös är ju bara ett ord, herregud det är ju sommar, då kan man ju sova under stjärnorna! Både mysigt och romantiskt... "
"Jag är så förbannat lat bara, orka söka lägenhet..."

Jag blir så jävla trött.

Följdfrågan var förstås ännu bättre: ”Men är det inte väldigt lätt att få en lägenhet från bostadsförmedlingen idag?” Jo du, 70 lägenheter på 240 000 sökande, klart att alla kan få en bostad (läser människan aldrig en tidning?) av de tusentals som saknar bostad idag… Även om de flesta redan har lägenhet är det ett antal tusen som aktivt söker varje dag. Skitlätt.

Jag säger som Klas Katt: ”Varför är alla idioter?”

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela