Andra upplagan

Da Capo al Fine

8 mars, babies!

Publicerad 2011-03-08 00:52:24 i It's my party,

Min favoritsång just denna dag.
Ger mig lust att plocka ris och kämpa för fackanslutning på fälten eller i fabriken eller något. Eller åtminstone att knyta näven och tralla med. Italienska kampsånger låter så mycket mer kraftfulla än svenska. Röda Bönor (tror jag) har gjort den här på men det här är liksom argare.
Titeln brukar vanligtvis vara La lega eller Sebben che siamo donne. Man måste bara älska bildspelet, en riktig överdos av svulstig sovjetsocialrealism. Och schalett. Kanske man skulle bära schalett idag? Eller megafon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela