Andra upplagan

Da Capo al Fine

Allt går i cykler

Publicerad 2011-06-06 18:02:41 i 9-5,



Välkommen till den glada tidningsvärlden...


Nu är sunkveckan äntligen över för denna gång. Det låter som något slags högtid. I stället för fastan – sunkveckan? (koffeinmåndag, stresstisdag, rödögonsdag, strultorsdag, korrfredag, paniklördag och till sist vilken jävla vilodag då?-dagen)  Fasta på kaffe, cola, fil och allt som går lätt att slänga i sig. Fast fastan är väl en månad? Eller var det ramadan? Skit samma. Jag knappt hunnit få i mig tillräckligt med syre så fåfänga och allt runtomkring är inte att tänka på. Men nu är det åtminstone ett par veckor med rent och snyggt tills nästa gång. Och förhoppningsvis se lite mer proper ut. I dagarna har det bara varit bekvämt, någorlunda rent och i närheten som gäller: Utsliten t-shirts och saggiga leggnings med charmiga hål kanske låter sådär skönt casual, men det finns faktiskt gränser…  

I anime och manga som handlar om tidningsproduktion hänger det alltid stora svarta moln över människor i slutproduktionen, de kan knappt prata, har mörka pandaringar runt ögonen och ramlar av stolen om någon petar på dem. That’s the story of my life, även om jag inte gör manga.

Förmodligen passar den här månadsvisa cykeln där stressnivån långsamt ökar mig ganska bra. Dagstidningstempot, där stressen att allt ska bli klart ligger under ytan och bubblar hela tiden, ger mig bara ont i magen.

Nu kanske jag inte bara kan få lite mat som befinner sig i närheten av kostcirkeln... rentav lagad? Nåja, fick faktiskt lagad mat igår när Tank kom med hemgjorda pannkakor – ren och skär lyx!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela