Andra upplagan

Da Capo al Fine

Day 05 – Löv hörts …

Publicerad 2010-11-20 22:55:05 i Sjukdomsinsikt,



Those who cant don't teach, they watch anime...

Själva tanken är ungefär som ett tomtebloss, rätt fint när det sprakar och gnistrar men över fortare än kvickt. En tanke som verkar så mycket smartare än vad den är, typ det där lät bättre inuti mitt huvud än när jag faktiskt sa det.

Mina framgångar när det gäller kärlek är typ noll. Den passionerade kärleken alltså. Visst har jag varit kär, till och med haft förhållanden, men har det funkat. Nej. Inte så att det har varat i två veckor (även om det borde ha gjort det ibland). Jag är trög och håller ut i år efter år utan att riktigt fatta varför. Är rätt trögstartad när det gäller att bli kär också, det händer högst en gång per decennium.

Det finns så mycket idéer om hur det borde och skulle vara. När man tror att man är där så sitter det illa och skaver och är inte ett dugg behagligt. Att vara kär innebär bara att få ännu mer ångest.

 Utom en gång. Åtminstone det. Fast det var mindre passion och mer ömsesidig respekt, ingen konkurrens, att få vara helt sig själv och bli uppskattad för det och ha otroligt roligt tillsammans. Att det inte fungerade berodde på helt andra saker, utom vår kontroll och mycket var ett enda långt helvete. Om inte livets jävligheter i form av sjukdom hamnat i vägen kunde vi förmodligen hållit handen ända till pensionärshemmet.

Just nu tror jag inte att jag kommer att hitta ett sådant intellektuellt utbyte, gemensam humor och respekt igen. Jag vet faktiskt inte ens om jag hoppas på det längre.

Fy fan vad deprimerande det låter.

Om jag tänker mig att jag läser den här texten med en clownnäsa på mig kanske… eller samtidigt gör ironiska tecken och grimaser.

Nej, det blir faktiskt inte roligare än så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela