Andra upplagan

Da Capo al Fine

Dag 03: Mina dagars upphov

Publicerad 2010-11-15 01:59:26 i Sjukdomsinsikt,

Jag hade egentligen skrivit ett mycket längre och mycket, mycket sorgligare inlägg, men jag kände att jag inte ens orkade läsa det… så det blev det här istället.

Saker mina föräldrar gett mig…

* Möjlighet att lära mig åka slalom som väldig liten (vi dumpar ungen i barnbacken i franska alperna medan vi tar skidlektioner – det tog mig två dagar att inte ramla av liften efter två meter, allt medan de franska små barnen skrattade halvt ihjäl sig)

* Tidig smak för kroglivet (det är där man får äta så mycket efterätt man vill medan de vuxna blir allt fullare, något som förmodligen gjort en hel del för min totala obenägenhet för alkoholism men mycket lite för mina matvanor)

* Man kan skratta åt alla som är mer korkade, inte lika avslappnade och allmänt mindre värda – det vill säga de flesta, inklusive ens egna barn…

* En total oförmåga att säga ifrån – eller ens förstå när andra trampar på en (se föregående punkt)

* Kiss- och bajshumor (tack pappa för den)

* Insikten att det är bättre att vara ensam än att dela sitt liv med någon som tror att allmänbildning är onödigt om man bara känner rätt personer och att aldrig välja en genuint elak och vidrig människa (som pappa). Om man bara träffar intellektuella dvärgar, alkoholister och svin är det bättre att ha husdjur (som mamma)

* ”Men jag skulle ju bara…” och ”men jag tycker ju faktiskt…” är alltid en gångbar ursäkt, utom för mig

* Tack, för att tanken på att jag inte kommer att få några egna barn är så mycket lättare att bära...


Tack för allt, far och mor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela