Andra upplagan

Da Capo al Fine

Missing Mary

Publicerad 2010-05-22 16:16:23 i It's my party,

En del saker är otroligt trista när man är fattig. Till exempel att inte kunna se Mary Gauthier på Scalateatern den 2 juni. En enda konsert i Sverige och det finns inte en chans att jag kan lägga 300 kronor på den. Men jag älskar Mary, hon är ett geni. Hennes texter är som romaner, väcker tankar och funderingar långt efter att man hört dem. Första gången jag hörde henne sjunga sången om Karla Faye, som är en protest mot dödsstraff, började jag gråta (förmodligen PMS, jag är inte så lättrörd). Eller I Drink, eller Camelot Motel, eller Sugar Cane.

Det finns inte så mycket av henne på Youtube, och mycket är live med usel kvalitet. Hittade i alla fall den här pärlan. Så jag får väl nöja mig med det. Förhoppningsvis kommer hon tillbaka hit om några år.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela