Andra upplagan

Da Capo al Fine

May the Fourth be with you!

Publicerad 2010-05-05 17:34:37 i Sjukdomsinsikt,

Star Wars Day!

Glömde bort det här igår. Hittade det i vänsfären i en helt annan del av internet. Men det borde verkligen ha firats. Sa till en vän att han borde köpa en liten usb-lightsaber. Han blev förnärmad, gillar visserligen SW och så, men vill inte riktigt förknippas med någon annan SF-serie än Babylon 5 – den, enligt honom, mer ”intellektuella serien”. Hahaha. Jag säger bara: Bruce Boxleitners skådespelartalang mot Alec Guinness  – vem vinner…

 Inte konstigt att jag glömde bort vilken dag det var. Den här veckan kan vi helt enkelt kalla Gun, efter en gammal justitieminister vars namn brukade få amerikaner att skratta: Hell’s Week? Gosh. Det är en vecka som skiljer agnarna från vetet, gör pojkar av män (nej det var visst soldatprovet) och får mig att konsumera läsk, godis, kaffe och alvedon i mängd.  Nej, inte DET heller, PMS och sån skit är inget mot boköversättning varvat med korrektur typ dygnet runt. Överlever jag så vore det trevligt, just nu är det halvtid och jag planerar ett par timmar i taget för att orka.

På arbetsplatsen har de någon slags bootcamp-träningsdrive nu, där alla uppmuntras att åla i lera, springa tills de stupar och bli boxade i magen av den stenhårda ledaren (en iskall kille som, efter att ha hört lite om upptågen, knappast verkar vara full av mänsklig värme).

Jag är för övertrött för det här, min humor och associationsförmåga slirar betänkligt. Jag ska inte vara med, kör mitt eget bootcamp i stället den här veckan. Slipper åtminstone bli boxad i magen (och får godis!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela