Andra upplagan

Da Capo al Fine

Cherry Blossom Time

Publicerad 2010-05-12 14:09:19 i Herregud, har du ett socialt liv?,



I dag ska jag på Hanami. Dock inte iförd kimono (tråkigt nog, skulle gärna ha det *japannörd*). Men det är fint väder och körsbärsträden i Bergianska håller på att slå ut, sämre platser kan man ju sitta och dricka te på.

On a completely different note: Aftonbladet verkar åtminstone ha någon som kollar rubbar i efterhand. Jag har ingen morgontidning just nu, så jag brukar gå in på tidningarna på nätet för att se om världen står kvar. Det gör den oftast. Men vissa nyhetsartiklar är så otroligt illa korrade att det skär i en gammal redigerarsjäl. Om man nu ägnar sig åt att klippa in info från wikipedia eller NE direkt i artikeln bör man väl åtminstone se till att det passar ihop med texten (och tala om varifrån man citerat). Det där sista kom från artikeln om sillkungen som hittats i Bohuslän, den var rätt så obegriplig. Fast kul ändå med havsmonster. Det stod i artikeln att de är minst 7 meter långa. Fast den här var visst 3 meter - och död. Men ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela