Andra upplagan

Da Capo al Fine

L’esprit d’escalier

Publicerad 2010-03-09 19:35:30 i Allmänt,


Tio avsnoppande svar på sällsynt korkade frågor

Önskar ibland att jag hade en mer fysisk sjukdom, en jättestor böld i pannan eller vad som helst utom något som människor inte förstår. Nu är det inte så. Min sjukdom sitter inte utanpå.

Ofta får man väldigt konstiga kommentarer från folk man trodde skulle veta bättre. Inte så konstigt man helst vill slippa sociala kontakter. OBS! Alla frågor är hämtade ur verkliga livet. (Svaren kommer man tyvärr aldrig på just då, eller om det någon gång skulle hända, orkar man inte bråka. Men det vore skönt.)

Dum fråga 1: Är du sjukskriven? Så skönt, det skulle jag också vilja vara.

Svar A: Försöker du vara rolig eller är du så där dumdryg på riktigt? 
Svar B: Jag skulle vilja ge dig en fet smäll, men du kan ju faktiskt inte hjälpa att du är så jävla korkad.
Svar C: *Välriktad kaskadspya*

Dum fråga 2: Du jobbar ju halvtid, men vad gör du resten av tiden?

Svar A: Say hello to my little friend.
Svar B: Are you talking to me?
Svar C: Make my day, punk.

Dum fråga 3: Du måste väl bara försöka rycka upp dig lite?

Svar A: En bättre idé: jag trycker ner dig lite. Tit for tat, liksom.
Svar B: En ännu bättre idé: du snurrar runt ett halvt varv, går tre miljoner steg och kommer aldrig mer i närheten av mig.
Svar C: Hur menar du då? Vad exakt är det du tycker jag ska göra, jag menar det här är ju fantastiskt, du kan ju revolutionera hela psykvården!

Dum fråga 4: Försök att tänka lite positivt, det är inte bra att se så negativt på allt. Är det inte därför du är sjuk?

Svar A: Du är ju fan helt sinnesförvirrad. Du borde verkligen sluta överdosera Oprah.
Svar B: *Trycker ner ”The secret” i halsen på personen i fråga. Med våld.*
Svar C: Du borde kanske se lite mer negativt på saker och ting. *talar i femtio minuter om miljöförstöring, epidemier, svält, krig, tortyr, söta djur det är synd om och borgerlig politik. Avslutar med att vi alla ska dö, husdjuren, barnen, mamma och pappa.* Frågeställaren börjar gråta. *LER* och säger: Ah, så skönt, nu mår i alla fall jag lite bättre.

Dum fråga 5: Mår du dåligt? Varför det?

Svar A: Världen är felkonstruerad. (IDIOT)
Svar B: *Ställer mig 3 centimeter från personens ansikte och gallskriker rakt ut* (PUCKO)
Svar C: Visste jag det skulle jag fan inte stå här och härda ut. (ANVÄND DIN UPPENBARLIGEN ENDA HJÄRNCELL)

Dum fråga 6: Hur kan du vara deprimerad, du skrattar ju och verkar glad?

Svar A: Nej, det är voiceover, jag bara mimar.
Svar B: Jag gråter inombords (när jag får sådana idiotiska frågor)
Svar C: Förlåt. Jag glömde. Kommer genast att börja gråta. Kan du hjälpa mig att knäppa ihop tvångströjan.

Dum fråga 7: Hur kan du vara deprimerad, du sminkar dig ju och klär dig snyggt?

Svar A: Så jag ska inte bara vara deprimerad, utan ful också? Är det vad du tycker?
Svar B: Till skillnad från vadå?
Svar C: Okej, jag fattar. Jag ska försöka att alltid gå ut i nedkissad nattskjorta och okammat, smutsigt hår. Ska jag dregla lite också? Kanske lite ryckningar? Skära av mig örat?

Dum fråga 8: Men har du inte fått medicin då?

Svar A: Jo, och genast blev jag frisk, trallala. Tänk så det kan gå.
Svar B: Jo, men jag låtsas bara ta den.
Svar C: Vill du ha?

Dum fråga 9: Hur kan man vara sjukskriven på halvtid? Antigen är man väl sjuk eller inte?

Svar A: Passerar ingenting av det du säger någonsin din hjärna innan det kommer ut genom munnen?
Svar B: Du skojar väl?
Svar C: Dö

 Dum fråga 10: Varför blev du så här? Skyller du på dina föräldrar eller på samhället?

Svar A: Nej, jag skyller faktiskt det här på dig. Allt är ditt fel.
Svar B: Ursäkta, jag tror att jag just blev helt döv. Kan du skrika JAG ÄR DUM I HUVUDET så högt du kan så kanske jag kan höra.
Svar C: Ja.


Ibland känner jag mig så vag och spräcklig.

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela