Andra upplagan

Da Capo al Fine

Fy fan

Publicerad 2010-06-10 00:08:32 i Hata försäkringskassan,

Man kan inte annat än baxna över Försämringskassan. Nu senasti Aftonbladet om kvinnan som legat dödssjuk i respirator, men utförsäkrad och får ingen ersättning, fast hon har svåra smärtor och går med rolator. För om det finns någon chans att man kan någonsin börja jobba igen, så får man ingen sjukersättning. Så mysigt trevliga är reglerna numera. Om man har en chans att kanske komma tillbaka om man får lite mer tid, då ska man bankas ner, slås ut helt och aldrig få någon chans. Jag blir så arg att jag kokar.

"Statistik visar att många har känt sig dåliga men sedan vågat pröva på att jobba och klarat mer än de trodde", säger försäkringskassan. Jo, visst kanske ett fåtal, men hur många har inte tvingats ut i arbete fast de inte klarar det och blir sjukskrivna igen eller helt enkelt hamnar i andra sociala register? Vad säger statistiken om det? Har någon ens mätt? Problemet är som vanligt inte att folk inte vill jobba och att man alltid siktar på dem som inte kan försvara sig och har sämst förutsättningar att slå tillbaka.
 
Och för övrigt anser jag att Socialförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrsson (M) borde få ett långt fängelsestraff för omänskliga överlevnadsexperiment på försvarlösa människor. Om hon själv fick uppleva exakt samma sjukdomstillstånd, ekonomiska villkor och smärtsamma upplevelser hon utsatt andra för skulle det också vara okej. 


Du kan säkert jobba mer än du tror. Blinka en gång för ja och två för nej.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela