Andra upplagan

Da Capo al Fine

Sheik yerbouti

Publicerad 2010-06-13 23:30:21 i Herregud, har du ett socialt liv?,



Har varit på magdansuppvisning. Åh, jag vill också ha blingiga paljettkläder och se ut som om tusen julgransprydnader exploderat i behån. Skaka guldpajljett, eller vad man ska säga. Det är definitivt inte den goda smakens högborg, mer paljetter än Liberace, tonvis av guld och glitter och pärlfransar i alla tänkbara (och några definitivt otänkbara) färger och kombinationer.

Det var ju uppvisning, så förutom olika grupper och lärare som solodansade var det också en grupp barn. Fick lite Little miss america-vibbar när de paljettutryrda tolvåringarna skakade loss på scenen. Kändes inte helt pk. 
Pk eller inte. Jag vill ändå ha svepande tyllkjolar, fem rader paljetter på rumpan och en behå som med sju kilo pärlfrans. 

Det är bara en sak som oroar mig, om man börjar skaka på rumpan, tänk om den inte stannar. Tänk om det ger utslag hos seismografiska institutet i Uppsala (det där hittade jag på, tror jag, vet inte om det finns där).
 
Fast mest av allt vill jag lära mig ululera. inte så dirty som det låter. Enligt Språktidningen "Att uppstämma det jubel-läte som främst arabiska kvinnor utövar." Det enda jag minns från någon tråkig kärleksfilm med John Malkovich i öknen är just ululerandet. Har velat lära mig det sedan dess, fast det får man enligt uppgift inte lära sig på magdansskolan.

För övrigt försökte jag mest undvika Noras häxmorsa, som jag fick veta skulle komma dit precis innan. Men jag lyckades bra, skymtade bara tanten snett bakifrån Hon satt stel som en pinne och såg extremt lidande ut, sen gick hon innan det var slut. Good riddance. Jag behövde inte ens nicka avmätt till eländet.




 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela