Andra upplagan

Da Capo al Fine

Oss simulanter emellan

Publicerad 2010-01-29 05:36:58 i Hata försäkringskassan,


WTF?

Vad gör du resten av tiden då?

Sa damen från försäkringskassan när jag förklarade för henne att jag är sjukskriven på halvtid och följaktligen bara jobbar halvtid. Damen i fråga satt med mitt läkarintyg framför sig.

Saker som rann igenom hjärnan just då:

Dricker champagne och äter gåslever direkt ur min äkta Pradaväska i en lyxlimousin. Sen spyr jag oftast över hela Chaneldräkten. Det gör jag HELA DAGARNA. Jobbar gör jag kanske någon gång när jag har lust, fast det har jag ju sällan förstås och oftast är jag för full.

Eller:

Går runt i parkerna och blottar mig för gamla gubbar. Kokar knark. Pillar mig i näsan. Det ska du skita i. Det sista är ju faktiskt sant. Inte för att jag sa något av det, fast jag ville.

Men jag önskar ändå att jag medelst tankeöverföring skulle kunna ge någon en släng av kraftig diarré. Då framst inte damen i telefonen, hon kan väl knappast rå för att hon är förståndshandikappad, men gärna sjukvårdsministern och alla andra som tror att man är sjukskriven för att man är arbetsskygg.
Sjukskrivna just want to have fun. Eller vad fan tror dom.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-29 06:22:13

http://justiice.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela