Andra upplagan

Da Capo al Fine

Moment 22

Publicerad 2010-02-02 15:18:58 i Maktmissbruk,

 Välkommen till vårt nya PRIVATA vårdinitativ.

07:15
-   Grmspfrx *gäsp* …hallå

-   Vi måste ställa in din tid, doktorn är sjuk

-    Okej.

-   Ring det här numret så får du en ny tid

*Ringer*

- Hallå.

- Pratade inte vi nyss?

- Va?

- Jag skulle få en ny tid.

- Då ska du ringa det här numret.

- Jag gjorde det.

- Oj, ursäkta, det här numret var det.

*ringer*

- Jag skulle få en ny tid.

*blädder, blädder, blädder*

- Vi har inga innan april.

- Kan jag få en tid då?

- Vår bokning går bara fram till dess, du får ringa då och då och höra om det blivit någon ledig tid.

- Va? Finns det ingen väntelista eller något?

- Nej.

- Jaha. Det var ju väldigt serviceinriktat av er.

- Eh?

*vill mörda någon* Klockan jättetidigt dessutom. Man vill ju helst av allt be dem dra åt skogen. Ni kan ta er jävla operation och stoppa upp den någonstans! Men det går ju inte. Man går ju inte till doktorn för att det är så kul. Jag har inte så jävla lätt för att ringa, det tar tid.

Finns det någon som verkligen tror på att sjukvården blir bättre av att privatiseras? På Det Stora Sjukhuset där Bart ligger kunde de inte se att han någonsin befunnit sig där. Men det var han, bara det att tre avdelningar tillhör fortfarande landstinget och då kunde inte resten av sjukhuset se vilka som fanns i deras system och uppenbarligen inte heller upplysa om att det kunde vara så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela