Andra upplagan

Da Capo al Fine

Logistik

Publicerad 2010-08-05 23:42:42 i It's my party,


Just nu bor jag i ett berg av kartonger. Nu börjar dagen F närma sig, vi pratar timmar, inte dagar. F som i flytt alltså, fy fan, förihelvete och alla andra saker på f som jag verkligen inte tänker använda som skällsord, men fast bostad saknas.
Baglady. Ja, mitt liv i fortsättningen kommer att bestå av en stor resväska, tre kabinväskor, två bagar och en rullvagn. Jag tar min handbag (som nu VERKLIGEN kommer att innehålla ALLT)  i ett fast grepp, beautyboxen i den andra och rullar iväg. Katterna är utlokaliserade. En hos Nora och två sitter just nu bakom tvättkorgen hos Madonna och vägrar komma fram. Hon ringde och sa att de tittar upp när hon kommer och pratar med dem. Jag saknar dem. Det känns så tomt här. 
Konstigt nog har inte jorden rämnat och himlen inte fallit över mitt huvud. 
Ska nu packa, diska, packa, slänga, slänga etc, rinse and repeat.
Och slänga mer och mer. Det hade kanske varit bättre att börja i den här änden. När jag började packa la jag ner allt möjligt, men så här på slutet är det verkligen lätt att slänga.
inga saker känns sentimentala, just nu vill jag bara att det ska vara över, städat och klart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela