Andra upplagan

Da Capo al Fine

Backpacker I

Publicerad 2010-08-11 03:59:04 i It's my party,



Problemet med att bo i kappsäck är att det man behöver alltid finns någon annan stans. Idag till exempel bor jag hos Nora som har en utomordentligt trevlig liten lägenhet (med bredband) och en utomordentligt underlig uppfattning om att i fall man har dåligt med pengar vill man gärna äta upp gamla paprikor, halvruttna gurkor och en bit haloumi som förmodligen sett sina bästa dagar. I stället för att bli magsjuk kontrar jag med att i stället lämna kvar kaffe, mjölk och bregott (helt klart butiksfärskt). Men det fanns inget shampo (fast otroligt luxuös balsam i flera olika varianter) och bara herrdoftande deo (sorry, läder, svett och citrus funkar inte för mig). Glömde ta med migde. En varm tröja hade hon i alla fall, en säng som inte är uppblåsbar och en dusch som man inte får klaustrofobi i, så livet är inte helt fel ändå.
Om Madonnas dusch var vertikal och var gjord av mahogny skulle den kunna utgöra bostad för till exempel Christopher Lee i valfri blodsugarfilm, ungefär så stor är den.
Sa till Madonna att jag inte fick bli fetare för då skulle jag fastna i hennes dusch.
- Fastnade du! ropade hon.
Men det gjorde jag ju inte. Än. Men vad sjutton, men med lite konsistensfett ska det nog gå.
Min nya melodi blir i alla fall att vara social fast asocial, det vill säga att gå hem till folk när inte de är där. För att ge nära och kära lite respit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela