Andra upplagan

Da Capo al Fine

Möte i monsunen

Publicerad 2010-04-21 19:13:03 i It's my party,

Eller snarare i det vårvintriga regnblasket på väg hem genom den lilla, lilla skogsdungen intill där jag bor. Jag går med hörlurar och lyssnar på Tracy Chapman. Plötsligt känner jag att någon tittar på mig. Vänder mig om och där står han. En ung råbock, inte mer än högst tre meter ifrån mig. Han står helt stilla och tittar. Jag stannar och tittar tillbaka. Efter en liten stund vänder han sig om och vandrar lugnt iväg. Varför blev han inte blev rädd?

 

Väldigt söt med sina stora svarta ögon och små lurviga horn.
(den såg ut precis så här, fast utan snö)


Min chef sa just (för två dagar sedan) att jag måste tala om när jag vill ha semester. Kan man säga nej? Vad sjutton ska jag ha semester för? Det låter ju som om man skulle åka ut på landet och bada, ta en kurs i akvarellmålning i Provence eller äta sig igenom det Liguriska köket. Men när man inte kan göra något annat än att sitta hemma och äta gröt så känns hela semesterkonceptet ganska osexigt.

Vad ska du göra på semestern då? Skaffa skygglappar och ångestsvettas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela