Andra upplagan

Da Capo al Fine

Santa Baby

Publicerad 2009-12-25 15:40:05 i Allmänt,

En av de bästa julsångerna.
Som vanligt for jag fram och tillbaka som en skottspole på julafton. Mycket väntande på tunnelbanor, men med bra bok och musik var det inte så farligt.
Nora sov hos mig natten innan. Hon kom med en jättesäck klappar till alla som hon måste fira julafton med. Är det inte ett ganska dåligt tecken om någon upprepar "det kommer att bli trevligt" för sig själv om och om igen? Och önskar sig valium eller något liknande för att klara dagen? Deras julaftnar är otroligt stela. Jag var där i tio minuter en gång och det kändes som om jag fått kramp i käkarna av det tillkämpade leendet. Nora sticker alltid iväg på något party på kvällen. Vi hade i alla fall en skrattrolig kväll med sherry, te och choklad. Men vi var båda väldigt trötta och somnade lilte efter midnatt.
När klockan ringde hördes ett litet pip bortifrån soffan. "Ska vi snooza?". 
Skönt när andra har samma inställning som en själv.
Vi hann i alla fall äta frukost, tända ljus och ta det lite lugnt, innan hon hastade iväg och jag brände dvd-skivor med anime för glatta livet.
Sen for jag iväg och handlade räkor, träffade Madonna som tog hem dem, åkte till sjukhuset för att träffa Bart och sen till Tank som var jättesjuk. Men hon lyckades i alla fall göra lite mat och följa med hem till Madonna där hon låg på divanen och mådde illa. Så illa att hon var tvungen att åka hem utan att äta.
Madonna och jag blev mätta på räkor och vin och orkade inte ens med fikon i cognac. Så vi tar om middagen en annan dag, när Tank mår bättre.
Madonna är ganska kvällstrött så jag var hemma strax efter midnatt, gosade med katterna och somnade i soffan (brukar inte hända, jag har inte ens någon tv) med ett korsord.


Vilken julklapp: jag vann en t-shirt i Lottens julkalenderblogg! Brukar verkligen inte vinna. Jag har gissat och gissat, ofta fel, men den här dagen hade jag åtminstone till hälften rätt. Är fortfarande irriterade över att jag inte löste Eric Linklater. Det blåser på månen läste jag så många gånger att jag borde kunna den utantill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela