Andra upplagan

Da Capo al Fine

Just nu i lala-land

Publicerad 2009-12-08 23:38:29 i 9-5,


Saker jag hellre skulle göra just nu än att översätta artiklar om ledarskap och ekonomi. Speciellt när det är skribenter som ska vara lite småputtrigt lustiga hela tiden.
Dessutom upptäckte jag att texten som jag trodde var 2 000 ord var 12 000. Huga. Hej då nattsömn. 10 000 ord kvar. Ska vara klart i morgon bitti. Jag tror inte det.




1. Prova hattar (om jag hade några, 3 olika baskrar och en mössa känns inte så mycket 60's fashion)
2. Se på Heroes (är nästan klar med säsong 2, ja jag är extremt efter)
3. Ta hand om hemmet (hade föresatt mig att det alltid skulle se okej nog ut för mig att släppa in folk. Verkkligheten: bh slängd på golvet, trosskydd i soffan (dock oanvänt), utspridda kaffekoppar, kuddar och kläder. Nåja, det kunde vara värre.
4. Byta kattsand. Njaäe, inte hellre egentligen. Bör nog göra det ändå. (vådan av att ha fått luktsinne)
5. Yoga.
6. Övningar ur "Japanese swordsmanship", iallafall den första (sitt och stå, utan svärd, har inget)
7. Klä om stolarna i köket med rött sammetstyg
8. Köpa böcker på Adlibris. Lars Norén, Marianne Höök, Bang och lite manga (hm, inte så lite) måste vänta tills jag får pengar för boken (översättningsprojekt 2)

Nej, nu är det dags att dra på sig gummistövlarna och åka ner i gruvan igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katt

Olyckliga omständigheter, jojo. Men det kunde vara värre, det kan det alltid. Anpassa sig och gå vidare. Hur gör man det? Jag vet inte, men jag kan inget annat än försöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela